2011. június 12., vasárnap

Zubiri

Ha tegnap megsulettem, akkor ma jarni tanultam. Olyan izomlaz a labamban, hogy en sem hittem el. De az a kinodban rohogos :)
Tegnap este meg vacsora, halacska volt krumplival - hozzateszem most is azt ettem. Egy barbol irok, mert a szallason "defecto" az internet. A szallas klasz, egyszeru, olcso, de nagyon jo. Tiszta es kenyelmes. Tegnap Roncesvallesben is egy vadi uj halokorletben tolthettuk az ejszakat, ott is minden rendben volt. A camino elso csodaja is megtortent meg az elso este: senki sem horkolt - en megsem tudtam aludni. Tegnap roncesvallesi emelkedok utan azt hittem tudok, de a csoda veet ert. Igaz, csak egy ember horkolt, de az nem is ember volt, hanem gy oroszlan :)  Raadasul mellettem. Van fuldugom, de felek, hogy feltori a fulem, igy nem hasznaltam. Tehat utoljara meg otthon aludtam jot, mert ma is felebredtem fel 5-kor... ahhh
Gondosan kipakoltam, bepakoltam a tatyomat, eltelt a szoszmotolessel egy ora is majdnem. Mikor lementem a foldszintre ott volt mar "Malaga" (onnan jott a holgy - nevet nem tudom). Reggelizett, megkinalt, elfogadtam. Majd egy kave, ujabb szoszmotoles, es mar 4-en lettunk, jott ket francia. Egyutt indultunk el, de en megalltam fenykepezkedni a "Santiago 79º km" tablanal. Mire elindultam, ok mar sehol. Par meter utan mar jo volt a jaras, es egesz nap ment a gyaloglas, mintha nyom elkul eltunt volna a tegnapi gyilkos szakasz. Gyonyoru lombos, surun benott osvenyeken haladt az ut szinte egesz nap. Nem is volt gond a napsutessel, arnyek volt szinte mindenhol. Fel, le, de nem olyan durvan, csak kellemesen. Valtozatos terep, de... A vegen az utolso 3-4 km-en ismet eros lejtes, ez kicsinalta a terdemet. Delutan pihentettem, de csak rosszabb lett. jott az ibuprofen tabi, most valamivel jobb es reggelre tokeletes lesz.
Az egesz napo egyedul toltottem, neha talalkoztam egy-ket emberrel, aztan lehagytak, majd utolertem oket. Volt egy fura helyzet. Bizkarretaban megalltam kavet inni, a barban mar ultek ott zarandokok. Amikor beleptem epp indultak tovabb. Jo 15-2º perc mulva indultam en is, ismet egy hosszu lombos osvenyen keresztul. A vege egy utkanyarulatban tanyazo bufekocsihoz vezetett, majdnem  mint az uvegtigris :) A hangulat epp olyan volt, ott volt az itteni "Csoki" es a haverok, szolt a zene stb.. Ok, ujabb piheno, ujabb kave. Erre jonnek ki sorban az erdobol, akik korabban indultak, mint en. Csak lestem es lestek, hogy mikor eloztem le oket... Rejtely! :)
Zubiri egyebkent nagyon kedves kis hely. A ut egy hidon keresztul vezet be a telepulesre. A "veszettseg hidja", ugyanis a helyiek ugy gtartottak rege, hogy ha a veszett allatukat korbevezettek a hid pillerje korul, az meggyogyul. A hid csodalatos kozepkori hid, a folyo vize pedig meglehetosen hus. Megfurodni nem, de belegazoltunk delutan, jo volt a virgacsoknak a jeghideg viz. Az egesz folyot at lehetne gyalogolni ugy, hogy nem leszel vizes csak terdig.
Holnap talan Pamplona, de nem eroltetem. A tervem, hogy Pamplona elott megallok Arreba, vagy Huarteba es csak holnaputan lesz Pamplona, akkor tobb ido is jut ra.

2 megjegyzés: