2011. június 24., péntek

Ha van egy jo otleted, az nem az utolso jo otleted volt!

Na de ne szaladjunk ennyit elore. Tegnap elott meg kis Burgos: a katedralis, lelegzetelallito! A muemlekek ugyszinten, a spanyol nyelvu ingyenes idegenvezetesbol egy kukkot sem ertettem, de sokat olvatam Burgosrol es a szemelyneveket hallva, tudtam mirol van epp szo. amugy nagyon elveztem, mert idegenvezetonk nagyon lelkes volt, meg a szaja is habzott beszed kozben. :)
A szallason 7-en voltunk magyarok, Gabor, Szilveszter, egy csalad es egy srac, aki bringaval jot otthonrol...
A "feherlabuak" pedig korenksereglettek es lelkesen kerdezgettek mindenfele tapasztalatrol. reggel pedig igazi rohanasba kezdtek... pff
Meglepo gyorsasaggal sikerult kierni Burgosbol, reggel 5 fok volt, faztam. Tardajos (amit "Tardahosznak kell ejteni, de jol hangzik magyarosan is:)) kovetkezett, majd hornillos del Camino. A szokasos kis falvak. Am ezutan ami kovetkezett... A cel Hontanas volt, maga a pokol. Vizholyagok... azt hiszem mar almomban is gyalogolok, mert minden este atnezem a laba, de reggelre allandoan vannak uj holyagok. el is banok veluk rendesen, egy kivetelevel. Az tonkretesz! Maskepp tesem  labaimat, attol pedig perceken belul ujabbak jelennek meg. A hatralevo 1º km-en keresztl ugy ereztem mintha bogancsok lennenek az ujjaim kozt es az a nyamvadt falu meg sehol. Kovetkezett San Bol, ami nem mas, mint egy haz, amira ra van irva San Bol. Egy albergue, viz, villany nelkul. otthon mar kineztem magmnak, de most nem vonzott. innen mar csak 5 km volt Hontanasig, de 5º-nek ereztem. Egy csipet a Mesetabol, amit meg elveznek is, ha nem kinlodnek a holyagokkal. volt talpbetet csere, egy darabig, jo. Volt ragasztas ide-oda, egy darabik ok. a kilometerek nem fogynak, a taj nem mozdul. 5 km, egy ora, d nem erzem mennyit mehyek. Messze, nagyon messze latok szlkerekeket, remelem elotte van a falu. A szeleromuvek mar reg mogottem, de egy cacak templomtornyot nem latok. Aztan hirtelen jon a gondolat, egy volgyben lesz, azert nem latok semmit! jon a volgy, arcom felderul es ahogy kozelebberek, a volgyben nincs SEMMI!!! Egy tabla a kovetkezo felirattal nem tul hamarosan hirdeti: Hontanas 0,5 km! De hooool??? A taskam nyikorog a vallamon, az is idegesit, a cipomet es a taskamat egyszerre hajitottam volna a buztablaba es ragyujtottam volna. Piszkosul eg az egesz labam, ha beerek Hontanasba semmire nem vagyok kivancsi, nem rdekel - gondoltam. aztan jott egy aprocska volgy, benne az aprocska Hontanassal... es egy meredek lejtovel. :) Edes! Minden bosszusagom elszallt, soha nem volt ilyen jo megerkezni. Bejelentkeztem, de meg nem volt erom a 6 lepcsohoz, leultem a padra az utcan a 3 metere fal tovebe, ami adott 50 cm arnyekot. Az ido kozben felmelegedett. Es jott a ket sved holgy "i hate this way" es "Fucking neverending road" felkialltassal udvozoltek minket :)
Este bucsuvacsora, Vincente es lanya Talia utja eddig tartott. Sajnalom, hogy elmennek, ok is szivesen maradnanak.

Ma reggelre "kutya bajom" - nem is ertem. Eszkozoltem ujitasokat a fuzovel, a ragtapaszokkal, borogatassal, Betadinnek, tuvel, cernaval... Szoval bevetettem mindent, csak hogy ma is mehessek es ugy tunt sikerrel.
Reggel meg egyszer elbucsuztam Vincenttol, neki adtam a kokardat a hatizsakomrol. indulas 7 ora korul. Cel nem volt, csak amig jol esik. Hahh, ez hamar bekovetkezett. A tegnapi nagy semmire szamitva ma meglepodtem. Elhagyva Hontanast egy domboldalban indult az osveny, fel-le. aztan egy kis sik terepen San Antonon keresztul Castrojerizig. San anton egy templom, templomrom, itt is van szallas. Igazan vadregenyes. A makacs vizholyagom jelentkezett, es meg csak 10 km-t tettem meg. Castrojerizben a cipomet szandalra csereltem, hatha... Castrojeriz: fantasztikus! Szandiban meglepoen jo volt haladni, bar feltem tole. Menni jo benne, de ha megallok, piszkosul faj tole az Achillesem es a sarkam! Tehat nincs megallas Boadillaig! :) jott egy emelkedo, de nem akarmilyen es a kilatas fentrol!!! A Caminos kepeslapokon szokott ez lenni. Elotted hosszan latszik az ut lent egy volgyben, vagy inkabb egy medenceben. A lejto 18 % volt, a szandalban pedig azt hittem lenyuzz az osszes bort a talpamrol! utana jo volt egy darabig. Az utolso 10 km pedig megint tiszta kinlodas. A szandiba epitett "sarokutesgatlo" (vagy mi?) csinalt nekem ket gyonyoru vizholyagot mindket sarkamra egyet-egyet! Ez vicc! Besantikaltam Boadillaba a szallason semmi nincs, ma nem lesz fozes, pedig a franciak is es a koreaiak is a rantottamat ennek! :) Negyen vagyunk az albergueben, a legtobb zarandok tovabb ment egy utcaval egy modernebb, jol felszerelt szallasra. innen irok most, mert ezekben a kis falvakban nincs szamitogep, Hontanasban sem volt tegnap sehol.
Holnap ha keveset is, de nagyon szeretnek tovabb menni. Nagyon jo uton lenni! De meg jobb lenne, ha nem kellene a nyuglodesre figyelni. Es mar csak egy otletem maradt...

1 megjegyzés:

  1. KEDVES lacus! Itt egy ici pici bátorítás.
    A holnap egy új nap!
    Néha nem úgy érzünk ahogy szeretnénk
    Néha nem érjük el mindazt amit szeretnénk
    Néha olyan útra vezet bennünket az élet mely felett semmi hatalmunk.
    az ilyen pillanatokban mindenkinek szüksége van valakire,aki csendben megérti, mellette áll és támogatja.
    szeretném,ha tudnád melletted állok mindenben és ne feledd,hogy a nehéz idők talán gyötrelmesek ma de a holnap új napot hoz magával.Sok puszi és kitartás Erzsi

    VálaszTörlés