2011. június 25., szombat

Honvagy

A tegnap este nagyon nyugis volt. Kedvem lett volna bemenni a faluba, leulni valahova es beolvadni a spnyol hetkoznapokba. Nos en voltam maga a spanyol hetkoznap. Se bar, se bolt, se semmi nyitva, se ember, csak en rohangaltam a rikito zold polomban. Spanyolorszag: siesta vagy fiesta! :)
Konyhank nem volt, fozni nem tudtunk. Bolt nem volt, ennivalot nem tudtunk venni. Csak a szomszedos albergueben lehetett kapni egy-ket dolgot, de kenyeret nem adtak, nincs. Igy rakenyszerultunk, hogy peregrino menut egyunk. Nagyon finom volt es pont ilyen keves is. A szallasunkon maradtunk negyen, nyugi volt. Vacsi utan megprobaltam ujra felnyitni a holyagom, kisebb siker lett. Az udvaron tortent a beavatkozas, mert villany sem volt a szallason. Ez egy regi iskolaepulet egyebkent, ebben toltottem az estet harom koreaival.
A koreiaiknak szokasuk, hogy nevet europai nevet adnak maguknak, hogy azok meg tudjak jegyezni. Tiszteletemet szerettem volna kifejezni, hogy legalabb a nevuket megtanulom, ez sikerult is. Az egyik srac a "Dondon" nevet adtam  maganak, a Dong helyett. Persze at is kereszteltem, Don Juannak. Fogalmuk sincs rola, ki is volt o, de a vacsoranal a sok feherlabu kerdezte a nevunket,  honnan jottunk, hol kezdtuk... a szokasos kerdesek. Aztan o bemutatkozot, Don Juan vagyok! ;) Mindenki mosolygott es kerdeztek, valoban? Aztan elmeseltek neki ki is o... :)
Reggel ismet huvosre ebredtunk, mostanra viszont forrosag van. A tegnapi grafoterapia sikeresnek bizonyult , ugy tunt kiirtam magambol a fajdalmat. Kotozgettem magam, mikor jott Dong es latva hogy szerencsetlenkedem az olloval es a ragtapasszal, rogton segitsegemre sietett. Kerdezte hol vagja el? Mondtam itt, es mutattam a bokamra. :) Nagy rohogessel nidult a nap, ez mar csak jo lehet. Kezemben a szandal es a cipo, tetovaztam. Fel neppal azelott valoszinutlennek ereztem, hogy fel tudom huzni a cipot ket napig, megis azt valasztottam, eeees... Nagyon meglepodtem, de nem akartam korai oromkodni. A koreiaik meg is alltak reggelizni en mentem tovabb, majd a kovetkezo telepulesen, Fromistaban eszem valamit. Az ut idaig egy csatorna partjan vezetett, pont olyanon, mintha otthon Bajarol elsetallnek Csanadig a kanalis parton. A bekak ugyanugy brekegtek, a nad is pont olyan volt, minden, csak pecasokat nem lattam. Annyira elfogott a hazavagyodas. Eszembe jutottak azok a setak, amiket ezen a kanalistoltesen tettem a cipommel baratkozas kedveert, a keszulodes a Caminora napjai. Azon gondolkoztam egesz nap, mit csinalnek most otthon. Hirtelen hianyozni kezdett minden es mindenki!
Fromista utan Pablon de Camposig nyil egyenes ut vezetett, itt pedig kette agazott. A picit hosszabbat valasztottam, ami egy olyan apro folyo mellett haladt, amit at lehetne ugrani. Kellemes setanak bizonyult Villarcazar de Sirgaig, ahol ismet jelentkezett a vizholyagom... iii. Annyira nem volt durva, mint tegnap, de most mar komolyan gondolkozom a pihenonapon, vagy rovidebb tavokon par napig. Es a makacs holyag felett van egy ujabb is, de azt most konnyu volt lekezelni, nem a megkemenyedett bor alatt van.
Villarcazar de Sirgatol Carrion de los Condesig ismet ugyanaz a nyil egyenes kiepeitett gyalogut haladt szorosan az autouttal parhuzamosan. Amolyan soha veget nem ero erzes ismet. Mindig arra gondolok, egyszer megszepulnek ezek a kinlodasok, es nagyon meglepo, nem is kell ra varni heteket, honapokat. Eleg csak levetnem a cipom es nem raallni a labamra! :) Mindig ugy erzem van/ volt ertelme. Fromistaban a barban reggeliztem, az ajto fole ki volt irva: Santoago 419 km. Az elso gondolatom az volt, "mar csak ennyi?!" Csak egy dan uriember modnta, hogy uristen meg ennyi. Ez a dan fiatalember ma delutan itt a szallason odajott hozzam kezeben egy sorrel. Kerdezte, hogy en vagyok-e a magyar fiatalember es mutatta a labat, ami vorosre volt egve. Eloszor nem ertettem, aztan leesett: O mar nem feherlabu tobbe! :) Es nekem hozta a sort! Ugy latszik hire ment, hogy elneveztem az "ujoncokat". Tenyleg sok uj arc van, a regiaek pedig vagy lemaradnak, vagy eloresietnek. Egyik nap meg egyutt vacsorazunk, reggelizunk, alszunk...stb. Aztan lehet soha tobbe nem latjuk egymast.

Van kis idom, szeretnek a megjegyzesekre reagalni!
Apa: Mondhatom a halaszledrol mar az osszes foldreszrol jottek hallottak, nekem meg jo lenne csak egy talkaval!
Erzsi: Koszonom az idezeteket, gondolatokat es a segitseget!
Zoltan: Remelem vissza tudom idezni kicsit azokat a napokat, amikor Te rottad itt az utat! Annak idejen nekem is nagy elmeny volt olvasni irasaidat a bensoseges hangvetele miatt!
Ildiko: Egy igazi barat vagy, koszonom!
Tomi, Elpy, Gabor: Sokszor eszembe juttok am! :) Koszi mindent!
Hajni, Tomi, Nelli neni: Koszonom a figyelmeteket, puszi es pacsi nektek is!
Hunmahaf: Valami olvasmany biztos lesz, csak toredeke, amit le tudok irni itt. De ha lesz, az valoszinu csak az asztalfioknak, ahogy a legnagyobbak szoktak! :)
Viki, Dori, Klari: Nemreg ertetek Santiagoba, nem volt eleg; :) Orulok, hogy itt vagytok ti is!
Andrea: Vizholyagok statisztikailag: 15 napja uton, tegnap osszeszamoltam, eddig tobb, mint 20. De csak eggyel nem tudok elbanni. A statisztika resze meg, hogy a talpamtol felfele semmi bajom, se almos, se faradt nem vagyok, ez biztato! :)
Timi: Nagy puszi nektek. Sokszor eszembe jut a Larcsi es nevetnem kell itt a semmi kozepen, ez jo!
Eva: Azt hiszem onmagad kell lekuzdeni, nem a Camino! De ertem mit akarsz mondani. jo keszulodest, ha otthon leszek, segitek ha kell informacioval, vagy barmivel!
Marcsi, Nora, Vanessza: Koszonom, hogy gondoltok ram,lejar a netem.

Remelem nem hagytam ki senkit!

4 megjegyzés:

  1. Csak ma találtam rá erre a blogra... Egy ültő helyemben elolvastam az egészet, észre sem vettem, hogy rámsötétedett.. Nevettem, megkönnyeztem.... Még olvasni is egy élmény, hát még átélni! Elismerésem!
    Köszönöm!
    {Brigi}

    VálaszTörlés
  2. Na, Tessék! Laci!
    Erről beszéltem, amiről Brigi írt.
    És tudod, azt kapod az Úttól amire szükséged van.

    Üdv

    hunmahaf

    VálaszTörlés
  3. Apu írta...

    Örültem Brigi megjegyzésnek, szerintem nagyon frappánsan összefoglalta, hogy legtöbbünkre ilyen hatással van az el camino olvasása még ha fizikailag nem is veszünk részt benne.
    További jó utat fiam, minden este várjuk és olvassuk írásodat és szeretettel gondolunk rád :)
    A halászlé meglesz, ígérem :))

    Baja

    VálaszTörlés
  4. Ha hazaertel majd mehetünk még túrázgatni, sétálgatni, de ezután már igazi Veterán leszel! :)
    Eszembe jutott most a Hajósi hétalvós meg a gatyaszaggató ugrálós képek, melyek a JUMP sorozatba remekül passzolnak. Néha megnézem a FB-on.
    Ha már gondolataid erre járnak és nosztalgiázol, akkor pár itthoni program: hétvégén lesz motorcsónak eb és vb, következő hétvége meg már a halászléfőző fesztivál.
    Remélem gyártod a fotókat mert nagyon kíváncsi vagyok rájuk! Nagyon kell harcolni azokkal a vízhólyagokkal? Ha nem szúrod ki, az horror lenne? Biztos?
    Jó legyél, további jó utat, köszi az említést a blogban! :)
    Elpy

    VálaszTörlés