2011. június 22., szerda

Burgos

Ma mondhatnap esemenytelen nap, de ilyen nincs itt. Tegnap sem tortent semmi kulonos mar az este. Tiz ora tajban betoppant ket sved zarandok, ez nagyon meglepo, mert altalaban 3-4 ora fele mer mindenki megerkezik valahova. A problemajuk az volt, hogy tele voltak agyi poloskaval es sehova nem engedtek be oket. Ide sem! De a hospitalero talalt nekik valami garazsfelet, amiben megaludhattak. Most lattam eloszor ilyen poloskat es nem is akarok tobbet, rettento csipeseket tud okozni. Az egyik magyar srac kinlodik veluk. A szallasokon is valamennyire odafigyelnek a poloskairtasra, de a zarandokok azert csak viszik magukkal egyik helyrol a masikra.
Reggel kodos idore ebredtunk, a tolunk par szaz meterre levo templom alig latszott. Imadom a reggeleket! Eleg soka aludtam (fel 6 :)). Minden este ugy alszom el, hogy alig varom ismet uton lehessek. Mar delutan, egy kis piheno utan jon ez az erzes. Ma viszont semmi oromom nem leltem benne... Ages utan jottek a "szokasos" kis falvak es ez igy jo is volt. Az elso falu Atapuerca - meg kell emliteni - a vilag egyik legjelentosebb asatasa ikoze tartozik. atapuerca utan egy emelkedo kovetkezett, durva koves talajon, raadasul kisutott a nap is, jol leizzadtam. A teton kis piheno utan figyeltem fel a hatalmas kospiralra, amit zarandokok "epitettek". hozzatettem a magam ket kis kavicsat is es folytattam utam ujabb ket falun keresztul. Aztan egy autopalya feluljarojan at, mar lehetett erezni, hallani a nagyvaros nyuzsgeset. Ha keszulsz az utra es erre jarsz, akkor kovesd a kis piros utikonyv tanacsait. A feluljaro utan a jelek egyenesen mutatnak, de a keresztezodesnel fordulj balra, nemsoka ott is meglatod a sarga nyilat. Aztan hosszu szantofoldon keresztul egyenesen, jelzes nelkul elersz a repterig, ott pedig vegeig a kerites mellett. Van itt-ott jelzes, de vagy benotte a gaz, vagy alig eszreveheto. Ez az ut elvisz egy kis faluba, rovidebb is es nem aszfaltut! beerve Burgosba mar tobbfele is latsz jelet, en mindig balra tartottam a folyo iranyaba. Meg epitkezesen is atvitt ugy, hogy a zarandokoknak ott is hagytak egy rest, ahol tudnak kozlekedni. Sokkal nyugisabb is!
Ez a resz annyira tavol esik mindenfele camino erzestol, legszivesebben tovabbmentem volna, de a vizholyagok... Amit tegnap szepen megmutottem, ma elfelejtettem leragasztani... :) Es most vagy alatta, vagy felette van egy ujabb! :) Gyonyoru!
Burgos szep, de nagyon nagy! Sok a latnivalo, de meg nem vettem nyakamba a varost. Estere lesz ingyenes idegenvezetes. Sokan Burgosbol indulnak neki utjuknak. A szallas hatalmas, 170 ferohelyes, tobb szinten. Modern es tiszta. Egy ora korul ertem ide, addigra a masodik emelet majdnem tele volt. Sokan itt kezdik utjukat, el is neveztem oket "feherlabuaknak":) A koreaiak ettol persze megint kifekudtek! :) Tegnap nem voltam egyutt veluk, ok lemaradtam San Juan de Ortegaban, de azt mondtak nagyon hianyoztam nekik! Ujabb magyarok erkeztek, egy egesz csalad, es itt van Szilveszter es Gabor is, akikkel ket napja talalkoztam! holnaptol remelhetoleg vissza a regi kerekvegesba, ill Holnaptol valami egeszen uj kezdodik, a rettegett Meseta! :)

1 megjegyzés:

  1. Ismeretlenül írok Neked! Lelkes olvasója vagyok a beszámolódnak. Még csak tervezem a Camino leküzdését. Nagyon jó érzés, hogy minket is odavarázsolsz, velünk is megízlelteted az Út élményeit. Tegnap hiányzott a bejegyzésed. Remélem csak a technika nem adatott meg, és jól vagy. Tarts ki! Kívánok neked sok erőt.
    Éva

    VálaszTörlés