2011. június 15., szerda

Puenta la Reina - Maneru - Ciraqui - Lorca - Villatuerta - Estella

Mind, mind gyonyoru nevek, amelyek gyonyoru helyeket takarnak. Ma azt a szot talaltam rajuk, ekszerdobozok. Parizsban jarva, nehany orat toltve ott, nem meglepo, ha azt mondom Parizsra nem eleg egy nap. Ezek apro falvak, tele gyonyoruseggel, ide sem eleg egy nap. Konnyu megszokni az emberek kedvesseget. ha beerek egy varosba es meglat egy kisgyerek odaszalad az anyjahoz es valoszinu azt kerdi tole, utbigazithat-e. Anyuka mosolyogva bologat, a kisgyerek pedig "peregrino, peregrino" kialtassal rohan, teker, vagy rollerezik felem es mutatja az utat. Ugyanigy az oregek, van aki bottal jar es epp egy parkban ujsagot olvas, de nem rest felallni mutogatni, kozben lelkesen beszek spanyolul, es van aki kiser is egy darabon. Kerdezik hogy vagyok (Que tal?), valaszolok, hogy Fatal! :) Es ezekben a kis falvakban az a rengeteg latnivalo, a kozepkori iglesiak (templomok), hidak... huu, lenyugoz. A tegnapi adag utan, nem volt eleg, vissza kellett mennem a faluba. Az egyik nevezetessege a hidon kivul, a Crucifijo (ha jol irom). Egy keresztrefeszitett Jezus szobor, de a kereszt "Y" alaku. Ezenkivul meg egy van Spanyolorszagban.
A varosban maszkalaskor osszefutottam koreai barataimmal, volt oromkodes. Mind azt kerdezte hogy van a labam, hogy kerulok ide, mert hallottak meg ket nappal ezelott, hogy vannak problemaim. Mig atbeszeltuk az elmult ket napot belenkfutott a fiatal spanyol par Rafael es Olaya, es a jelenet megismetlodott. :) Vissza az albergueba vacsorahoz, ami nagyon finom volt! Estig beszelgettem a nemetekkel, majd alvas. Na ez most sikerult eloszor. Se horkolas, se oroszlanok, se medvek. Az az igazsag, hogy ez a szallas messze van a kozponttol, igy kevesen, kb 25-en voltunk. Jah, a medencet nem lehetett hasznalni... :)
A jo alvas ellenere 4 orakor kipattantak a szemeim, lustalkodtam meg egy kicsit, meg vissza is aludtam, de sotet volt mikor utnak indultam. Valoszinu elsonek erhettem az osvenyre ma reggel, mert az osszes pokhalot megtalaltam. :) A gyaloglas neheze nment, ehes es nyugos is voltam. a terep konnyu volt, bar Penta la Reina utan reggeli tornakent kaptam egy jo kis emelkedot. Gyonyoru tajakon, surun elszort falvak kozt a reggelbol egesz a deli orakig. Nagyon meleg van, de legalabb nem az a fulleszto. Sokszor megalltam, mert egyszeruen nem volt kedvem, vagy mert jo volt kicsit a tajban gyonyorkodni egy hid labanal, vagy egy parkban. A barok meg nincsenek nyitva, sem a mercadok (elelmiszerboltok), csak a harmadik faluban tudtam ennivalot vasarolni es inni egy kavet. Ahogy ucsorogtem, jottek a tobbiek. Meglattak es nevettek, hogy egy szellem vagyok, mert reggelre csak az ures agyam talaljak. Paran azt mondjak, hogy elindulnanak, de nem akarnak csorogni, es tenyleg szellem vagyok, mert ok ebren vannak, megsem hallanak :)
most Estellaban, a zuhanyzo kozos a ferfiaknak a nokkel, ezert varnom kell meg a tusolasra. utana varosnezes, mert szieszta van, tehat a boltok ugyan kinyitottak reggel ota, de most be is zartak. :)
Nehez nap volt, de nem ertem miert. Alig vartam, hogy ideerjek. Bucsuzom, ismet koszonom a figyelmeteket es a hozzaszolasokat, nagyon jol tud esni. Ha meg nem irtal semmit, dobj egy "hellot" a keresztneveddel, hogy gondolhassak rad innen a Caminorol! :)

11 megjegyzés:

  1. Helló, puszi Erzsi :)

    VálaszTörlés
  2. Én már olvastam írásodat és tetszik,anyu meg este fogja. Mindannyian puszilunk, Apu, anyu Attila :)

    VálaszTörlés
  3. A boldogság pillanatai meglepetésként érnek minket.Nem mi ragadjuk meg őket,hanem ők minket."
    Kívánok Neked sok ilyen pillanatot.Puszi Erzsi és az itthon maradt könyvek.

    VálaszTörlés
  4. Néhányan megnézik a kirakatot, merre jársz és van aki meg is kérdezik. Érdeklődnek hány km, hány nap, ők is tervezik, majd megkeresnek stb én meg felvilágosítom őket :) szia apu :)

    VálaszTörlés
  5. Hola!

    Jó itthonról követni!

    Buen Camino!

    VálaszTörlés
  6. Elmeny olvasni a naplodat! Jo utat! Judit (egy "Y-kereszt" fresko van itthon is, a kiscsavolyi kapolnaban)

    VálaszTörlés
  7. Minden nap várom, hogy elolvassam az aktuális élménybeszámolód :)! Tényleg nagyon jó olvasni!
    További jó utat és vigyázz magadra! :)

    puszi: Ildikó

    VálaszTörlés
  8. Lacus!

    Amennyire elmaradt a gondolataimbol mostanaban a csavargas, a vilagjaras, a fizikai megprobaltatas, hatasodra most elvagyodom. De nagyon.

    Koszonom a segitseged a koltozesnel.

    Kovalic

    VálaszTörlés
  9. Hallo! Mintha könyvet olvasnék! Megelevenedik előttem a táj!
    Köszike!
    Andrea és a többiek:-)))))

    VálaszTörlés
  10. Szia!!Nekem is nagyon tetszenek az irasaid..tenyleg mintha konyvet olvasnank!!Nagyon jo!!!!Orulok , hogy valora valtod az almod, a tobbsegunk meg azt sem tudja mi is alma:(( vigyazz Magadra nagyon mi pedig gondolunk Rad es buszkek vagyunk, hogy ismerunk!!!!!Timi,Larisa,Yiannos

    VálaszTörlés