2011. június 29., szerda

Leon bevetele

Relegiosban nem sokaig ereztem magam egyedul, de ha ugy lett volna zt sem banom. egyszeruen el kellett mennem a barba, mert megmelegszik a sorom, kozolte velem Igi Braziliabol. Ismerjuk egymast, valtottunk neha par szot, hogy vagy?, mi ujsag? - ennyi. Aztan korenk csoportosultak tobben, nagy lett az asztaltarsasag. Jottek a keson indulok, keson erkezok is, nem is mnetek az alberguebe, hanem rogton sorert kiabaltak! :) Tegnap allitolag 39 fok volt, de huvos szel lengedezett, nem lehette erzni. A hospitalero szamtalanszor dicsekedett, hogy valamikor itt szallt meg Paulo Coelho is. Az szallason felujitott konyhaban lehetett volna fozni. Egy aprocska baj van ezeken a kis helyeken. A bar, az etterem es a kisbolt egy helyen van, tehat bemesz es nem tudod akkor ez most mi is. A barban, a "bolt reszlegnel" pedig lehetett kapni levestesztat es nehany fele konzervet, ennyi! Na a szakacsmuveszetem ott meg nem tart, hogy ebbol ossze tudjak rakni valamit, igy maradt a hideg kaja.
Estere goromba felhok gyulekeztek, de reggelre csak huvos lett belole, kellett a hosszu ujju ma egesz nap szinte. 6 korul indultunk, nem egyszerre, hanem szallingozva. Mansilla fele, ami kb 6 km, mar jol lehetett latni a Leoni hegyeket, a reggeli hangulatban ez meg szebben festett. Beerve Mansillaba az elso barban megallas, reggeli, kave stb... Aztan a zarandok ugy tunik valamifele osztonleny, innen kisebb csoportokban egyutt mentunk, szorosan egymas mogott. Az ut innen a forgalmas orszagut mellett egy kialakitott gyaloguton vezetett, majd Leon elott ratereltek minket is az uttestre. Felelmetes volt, mondhatom, de az autosok ugy latszik hozza vannak szokva ehhez, rendkivul figyelmesek voltak. Egy hidon viszont konnyu bajba kerulni, volt ahol kb 10-20 cm-re huztak el a kamionok, mindig figyeltem nem-e log ki valami oldalt, mert azt csunyan lefejelhettem volna. Igy csoportban talan nagyobb feltunest keltettunk. Aztan ahogy beljebb ertunk ujra szethullott a csapat. Lassan bearaszoltam a varosba, egy ido utan kellemes varosi setaba csapott at a mai gyaloglas, de ez a nap inkabb a Leonba valo bejutasrol szolt. Leon gyonyoru, lehet maradok egy napot itt. Akkor gondoltam erre, mikor beerve az alberguebe ledoltem es elaludtam. nemreg ebredtem farkas ehesen, ma sem ettem meg semmit... :) A szallas egyszeru, az egyhaz altal fentartott, nem messze a katedralistol. A nok es a ferfiak kulonvalasztva alszanak mas-mas haloteremben. az elso hely, ahol nincs kisparna, de feltalatam magam, a halozsakom tokjat megtomtem ruhaval, megmutattam a szomszednak, aztan lattam tobben ezt teszik! :)
Furcsa, hogy amikor besetalok egy vadidegen nagyvarosba egy idegen orszagban, ahol most jarok eloszor es kiabaljak a nevem! :) Szieszta idejen ez konnyen elofordulhat, spanyol ember nincs az utcan. Tobben kerdezik meg most is, busszal jottem-e, mikor fajt a terdem, de mar nem is emlekszem mikor volt ez. Aztan gratulalnak, hogy idaig gyalog jottem. Pedig csak az tettem, amit ok is es ok is itt vannak.
Most ujra be az ovarosba, gyonyoru! Es igazi kiranduloido, varosnezo ido van. Ilyenkor mar nem vagyunk pilgrimek, csak turistak. Nincs a zsak a hatunkon, olyanok vagyunk, mint barki mas az utcan. Csak nemelyikunk santikal... :)
Mar azt hiszem harmadik napja nincs uj vizholyagom es ez igy is marad, eldontottem. Tegnap befutott Mammemn is este. O is koreai, de kicsit bonyolult, mert spanyol, de koreai es Nederland feliratu narancssarga dzsekiben gyalogol es angolul beszel... 40 km-t tett meg tegnap es el volt keseredve, mert lett egy vizholyagja. Akkor odahivtak megvigasztalni ot, mutassam meg a labam neki :) Hat az olyan mintha sztragta volna a Buksi a karfiolt... :) Egyebkent minden rendben, jol vagyok. Faradt nem, de kicsit almos vagyok ma. Ahogy elneztem tobbekkel az tortent, mint velem, egyszeruen eldoltuk, mint egy krumliszsak. Holnap pihi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése