2011. július 14., csütörtök

Legenyanya

A tegnapi nap meglepetessorozatanak nem volt vege meg delutan. Estere ujra talalkoztam a franciakkal, akik mar ket napja Santiagoban vannak. Elveszett a fenykepezojuk. egy napot vartak az utanuk erkezokre, tegnap pedig elindultak visszafele taxival felkeresni a korabbi arcokat es fenykepeket kesziteni. Megtalaltak engem is, kerdeztek nincs-e veletlen rantotta? :)
A tegnapi szallas az egyike volt a legjobbaknak, ami a tisztasagot es izleses berendezest illeti. Emellett termeszetesen kedvesek is voltak es hangulatos hely volt. A halok nyolc agyasak, de az elvalaszto falak nem ertek a plafonig, igy a horkolas mindenhonnan atjott, de mar nem zavar.
Az ido ket napja jo. Az eso nem is bant, szeretek esoben menni, csak a ruhak nem szaradnak masnapra. Ma is kellemes huvos volt reggel. Az indulas ismet varatott magara, minek a kapkodas. Valahogy meg tudom erezni, mikor kell indulni, hogy ne legyen tumultus az uton. Aztan a legelso barnal csak lesek mennyien indultunk egy-egy nap. Ezek a turigrinok nagyon komolyan veszik a Caminot. estenkent egymast gyurjak, lazitjak a labaikat, reggelente hosszan bemelegitenek. Delutanra mar csak bicegnek, santikalnak, kinlodnak a vizholyagokkal. Akarcsak mi az elejen. Ma meglepodtem, nem volt taxi az albergue elott, de lagalabb 30 taska a foldon. Majd jon ertuk egy auto, de a turigrinok elindultak gyalog. Ez jelzi, hogy napos idot igernek! :) Az egyik barral szemben egy templom, a bar tele. Ket turigrino epp a vadliajt nyujtotta oly modon, hoyg nekitamaszkodott 70 fokos dolesszogben a templom kokeritesenek, kozben az egyik labbal telitalpon, felvaltva nyuztak megfaradt vegtagukat. Ki nem latta volna a Legenyanyat? Ezek pont ugy neztek ki, mint a filmben, mikor el kell tolni a kocsmat! :) Siettem is a segitsegukre, gyors ledobtam a hatizsakom es kiabaltam, jovooook! A barban paran kapcsoltak es ugrottak ok is, "toojjjuk el a templomot"! Volt am rohoges! :)
ezek a turigrinok mar ma elkezdtek az unneplest Santiagoba erkezesukre. pedig csak par napja indultak... :)
Aztan pecset, kis ismerkedes. Elkertek a regi credencialom, nezegettek. Minden egyes pecset egy-egy nap tortenete. Egy barban, egy templomban szerzett pecset masrol es masrol mesel, es masrol a szallas pecsetje. napok ota csak az jar a fejemben, miota vagyok utan, mennyi minden tortent, kivel, kikkel ismerkedtem meg. Sokak mennyire hianyoznak es tudom soha nem fogjuk latni egymast. A Camino az elet utja, ezt irtam mar. Kozeleg a vege, talan olyan most mint amikor az ember szamot vet eltelt eletevel. Sep volt, erdemes volt!

Egy noteszt kaptam tegnap. Jott is az otlet vele egyutt, mire fogom hasznalni. Mivel tobben olvastok es en "elhanyagoltalak" benneteket, nem mindig irtam a kommentekre, most arra gondoltam, osszeirom a neveket es elviszlek benneteket is gondolatban Jakab apostol templomaba. Otthon mondtam nehany baratomnak, ha van valami kerese, amit szeretne, ha tolmacsolnek az "illetekes" fele, akkor irja le. Ha szeretnetek elni vele, johet kommentben egy keresztnevvel egy-egy kivansag, a noteszemben van meg hely boven, vagy ha tudod a szamom, dobj egy sms-t, nem emeltdijas! :)  Szeretnem ezzel meghalalni a figyelmeteket!

Pedouzoban vagyok, holnap Santiago...
Jah, es megborotvalkoztam, hogy holnap babaarccal, apoltan erkezhessek Jakab apostolhoz!

13 megjegyzés:

  1. Kedves Laci!
    Először megnevettettél a "templom eltolással" aztán megbőgettél, hogy elviszel minket is magaddal holnap a templomba..
    Az én egy sor kívánságom ez lenne: "Legyen minden továbbra is legalább ennyire jó az életünkben, mint most"
    Köszönöm, hogy elviszed :)
    Anikó

    VálaszTörlés
  2. Kedves Laci!

    Hihetetlen vagy. Hála a figyelemért? Gondolj csak bele, te folyamatosan adtál nekünk az út során.
    Hiányozni fog esténként a beszámolód.
    Potyautas kívánságom: Szeretetben élni a szeretettel.
    Köszönöm a "közbenjárást". :) És hálásan köszönöm, hogy megosztottad az élményeidet.
    Éva

    VálaszTörlés
  3. Névtelen írta...

    Az én kívánságom, egészség, békesség, szeretet. Ha ez megvan, akkor minden van.! Ezt szívből kívánom családomnak és mindenkinek.aki egyet ért velem :)
    V. László S

    VálaszTörlés
  4. Templomeltolás! Ezt megnéztem volna élőben! A humorod a régi, hála istennek!
    Én már kívántam, de ha még belefér a kis noteszkádba elvihetnéd ezt a pár kívánságot magaddal: mindenkinek nagyon-nagyon sok egészséget, szeretetet, boldogságot kívánok, neked pedig szerencsés célba érést és hazautat!
    :-)))

    VálaszTörlés
  5. Legényanya! :-D Nagyon jó poén!

    Először az jutott eszembe, hogy azt kívánjam, gyalog gyere vissza, hogy még vagy 40 napig tudjuk olvasni a beszámolóidat. De ez egy kicsit önző dolog lenne nem? :-)
    Inkább neked és azoknak, akik veled tartottak kívánok egészséget, boldogságot és azt, hogy mindenki találja meg saját Útját az életében!
    hunmahaf

    VálaszTörlés
  6. Legényanya :)))) Ezek a turigrinok már súrolják az "én égek" kategóriát, ugye? :))))

    Ha még van hely a noteszben, akkor én szeretetet, boldogságot, egészséget kívánok a szeretteimnek és magamnak, még ha ez olyan "sablonosnak" is tűnik leírva, kimondva, valójában egyáltalán nem az. És nem azt kívánom, hogy mindig minden szép meg "hepi" legyen, akadályok, problémák, gondok nélkül (na ez lenne a sablonos :) ), hanem azt, hogy legyen erőnk legyőzni az akadályokat...
    Puszi, Angi

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Szia! Nagyon fog hiányozni a mindennapi blogolvasás, de eszembe jutott, ha már itthon leszel, akkor folytathatnád. Csak néha beleírnád azt, ami eszedbe jut pár fénykép csatolásával. Sokunknak szereznél vele örömet:) Megborotválkoztál? Pedig bíztam benne, hogy én is látom a Camino szakálladat:)

    A noteszodba én is kérnék egy sort: A szeretteim és barátaim számára egészséget, szeretet és boldogságot kérek. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  9. Mondd meg Neki, hogy nem felejtettem el...
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Szia!
    Köszi az élményeket,ez hihetetlen,és csak dicsérni tudlak, hogy ilyen hosszú út útán is gondolsz másokra és nem önző modón örülsz a célonak, és sikerednek!A békesség, szeretet,és egészség! Ez mind szép és a sok segítség amit tudtál adni a sok tolerancia az emberek felé! Mindebből nekünk is kívánj egy kicsit, és akkor már akik figyelemmel követtünk téged hálásan köszönjük!Bajaiak

    VálaszTörlés
  11. Drága Laci!
    Ez a csodálatos,csodákkal teli ÚT adjon Neked mindig erőt bátorságot az itthoni élethez.
    Sokszor ölel Erzsi

    VálaszTörlés
  12. Nagyon élveztem minden beírásod, hiányozni fog! Én egyet szeretnék csak kérni: az "illetékes" hozza haza a Kedvesem épségben Afganisztánból...
    Valamint a blogírás-folytatás dolgot fontolóra vehetnéd, lennének bőven olvasóid :)
    Brigi

    VálaszTörlés
  13. Én meg pont most utaztam el két napra :( és nem olvastalak :((

    De akkor is talán, és hiszem, hogy egy picit benne voltam én is. :)) Remélem.

    VálaszTörlés