2011. július 21., csütörtök

Muxia

Az elozo bejegyzesemhez kapott kommentet olvasva, azt hiszem benne van minden, koszonom Andrea!

A tegnap este ismet vacsorara invitaltak miutan irtam. tetszik ez a foldon eves es beszelgetes. Az albergue nagyon hangulatos, kicsit mas szellemu, mint a megszokottak. Es a hospitalera nagyon jo fej, allandoan porog korulottunk, igazi szolgalatkesz holgy. Koran lefekudtem, mert koran akartam kelni, meg egyszer elvezni a reggelt az ocean parton. Az utolso igazi ut reggelet. Koran is ebredtem, fel 6-kor mar fent voltam, sotetben indultam. A jeleket ugy kellett osszevadaszni az ut mellett sokszor, de nem sikerult eltevednem. Siralyok hangja es az ocean morajlasa... mmm. Sokara pirkadt es teljesen egyedul voltam, se elottem, se mogottem senki. A tavolsag majdnem 30 km, azt hiszem 27 talan. Az sos viz illatatol megindulnak a labaim, annyira jo gyalogolni ebben a friss levegoben. Aztan erdobe erve keveredik a fak illataval, isteni! :) Pont feluton helyezkedik el Lires, az egyetlen hely az ut soran, ahol van bar, van pecset. Meg is alltam, sehol eyg zarandok sem. Reggelire ittam egy tejeskavet, mert kaja az nem volt, csak csoki. Jott, amit vartam. a liresi folyo, amin ugy kell atkelni, hogy elotte zoknit, cipot levetni es nagy lapos koveken atgazolni a folyocskan. Elo is keszitettem a szandalom, aztan legnagyobb megdobbenesemre egy hidat talaltam, mellette ott a kovekkel. Latszott a hidon, hogy nemreg epulhetett. Kicsit csalodott lettem, at akartam gazolni a folyon, ahogy evek ota tettek a zarandokok. Aztan rajottem, hulye vagyok, attol, hogy ott a hid, meg atkelhetek gyalogosan is a folyoban. Igy atgazoltam, meg vissza is a nagyon hideg vizben. aztan atkeltem a hidon is... :) Az ut erdoben folytatodott tovabb, emelkedett, ereszkedett, az ido borongos volt, kicsit esett, aztan kisutott a nap. A szokasos galiciai idojaras, nem tudtam vegyem-e le a hosszuujjut, vagy huzzam vissza, vagy melegem van, vagy fazom, vagy mi? Lires utan talalkoztam eloszor emberekkel, zarandokokkal, akik szemben jottek Muxia felol Finisterraba tartva. Nemelyikkel valtottunk par szot, aztan Buen Camino, es ment mindenki a maga utjara. Kesobb erosodott az tengerviz illata es hamarosan elertem Muxia elotti strandot. Ha erre jarsz, ki ne hagyd Finisterrat es Muxiat!!! Annyira kis edes helyek, azt hiszem benne vannak a top 10-ben! Elso utam a zarandokirodaba vezetett, ami a turista hivatal is egyben. Egy kedves ur fogadott es kiallitotta a Muxiana-t a nevemre. Ezzel vege, innen mar csak visszafele, de jobban szeretnem most ugy fogalmazni, hazafele indulok. Par nap alatt Santiagoba. Ha a labaimnak ennyire mehetnekje tamad holnap is, akkor szeretnek menni egy nagyobbat, egy hosszabbat. Elindulni, menni, menni, aztan pihenni kicsit es ujra indulni es menni, amig be nem sotetedik... De lehet, csak a szemem kivanja. :)
Kisetaltam a az ocean partjan helyezkedo templomhoz, ezt a partot latni kell! Annyira gyonyoru! Estere ugy tunik jo ido lesz, kivancsi vagyok az itteni naplementere is!

2 megjegyzés: