2011. július 3., vasárnap

A ferfiaknak konnyebb...

Astorgatol Rabanal del Caminoig
Astorga, az albergue bejaratanal, mikor megerkeztem tegnap. Kimi fogadott, ugrott a nyakamba. O az akinek kekaptak a kisujjain a kormot. Jo volt ujra latni, mondtam is neki hoztam szamara valamit! Erdeklodve figyelt, en pedig az ajtora mutattam. Odanezett, mejd ram, nem ertette. Aztan par masodperc mulva betoppant harom japan zarandok, a baratai. Es te hoztad oket? - kerdezte es nevetett es ugrott az o nyakukba is. Kesobb egyutt vacsiztunk, meghivtak az asztalukhoz. Este varosnezes, nem volt eleg az ido fel 11-ig, Astorga gyonyoru. Aztan hagytuk a fenebe az egeszet es Jorgennel ittunk egy sort 10-kor a foteren. Aludtam mint a bunda. Csak ki kellet varnom, mig marcus kussba marad, mert egesz este pofazott, nem kis hanggal.
Leon utan az ut kette valik, majd Hospital de Orbigonal ujra egyesul, aztan Astorgaban egy masik ut csatlakozik Sevilla felol a Camino Franceshez. Sokan kezdtek Leonban az utat, rengeteg "feherlabu" van. Eloszor csak tegnap lehetett erezni, megnovekedett a letszam. Jonehanyan pedig befejeztek Leonban es majd jovore folytatjak. A tegnapi szallason Jorgen, Kimi es en voltunk, akik Saint Jeanbol jottunk, a tobbiek vagy Pamplonabol, vagy Burgosbol voltak ismerosek, mi regi motorosoknak szamitottunk. Azt hittem majd nyomasztani fog Leon utan a sok erdeklodes, hol es mikor kezdted, hogy birod stb kerdesek, de nem. Furcsa mindig, mikor elismeroen bologatnak, hogy bevallaltuk a Pireneusokat. Ez nem csak a szallason, hanem a mai nap az uton is folytatodott. Sok uj ember, mind baratkozni akar es ha ratalal valakire, aki messzebbrol jott, abban ertekesebb kapcsolatot lat. De turelmes voltam es nem kellett eroltetnem, en is szeretek ismerkedni, par szot valtani a vilag minden tajarol jott emberekkel. Aztan odalepek, kesobb talalkozunk es megyek a magam tempojaban. Utolertem harom lanyt, nem hagytak szo nelkul elmenni. Hello, honnan indultal? - Saint Jean, - Woooow! Mi Leonbol, mi feherlabuak vagyunk, egy magyar fiu igy nevezi az ujakat. Te hol elsz? - Magyarorszagon! - es jott az oriasi rohoges! :) Terjed a hulyeseg! A harom lany argentin. Egyikuk Barcelonaban, masikuk Madridban es a harmadik Stuttgartban el. Eljottek a Caminora, hogy egyutt lehessenek! Ez nagyon tetszett, szep! Meseltem nekik az en tesomrol is, legyen ez a mai szakasz az o tiszteletere! Hajra Ocskos!
Az elso falu, bar szokas szerint. Utolert Marcus... Borzaszto! Nem eleg, hogy a mai nap hering camino, meg o is. Annyian voltak ma utkozben, hogy komoly problemat okozott a kisdolgom elvegzese is, pedig a noknek ez meg nehezebb. Marcus gyors, de ahogy meglatott, megallt es nem tudtam levakarni magamrol. Ha megalltam, o is. Mondtam menjen tovabb, egyedul akarok lenni, de csak ordibalt, Vamoooos! Ez hulye! Nemsokara utolert Jorgen is, o is gyors, de most mindketten lassabban haladtak, immar elottem par meterrel, de Marcus mindig figyelt le ne maradjak. Tuntetoleg a fulemben a fulhallgato, de nem ert ez semmit. Jorgen is szeretett volna megszabadulni tole, de ez csak nekem sikerult ma. Szerettem volna tovabb is menni, Foncebadonig,  de megalltam Rabanal del Camnoban. Ennek harom oka is volt. Tudtam Marcus tovabb akar menni, igy nelkulozhetem mara. A masik, Attila a bajai fiatalember irta smsben, ne hagyjam ki Rabanalt. A harmadik pedig, hogy hol lassabban mentem, hol gyorsabban Marcus miatt es ez az osszevisszasag, hogy nem tudtam a sajat ritmusomban gyalogolni, ez jobban lefarasztott a meleggel egyutt, mint barmi eddig. A harom indokbol a negyedik egy ujabb vizholyag, de szora sem erdemes... :) Majd jobb lesz, vagy rosszabb, de utana mindennkepp jobb - igy van ez! :)
Cserebe viszont kaptam egy nagyon takaros alberguet! Kellemes a hely, van egy apro kert, halkan szol a zene es jo illatok aradnak a konyhabol. Jut eszembe, kellene ennem valamit! :)
Holnap koran szeretnek elindulni es feljutni a Cruz de Ferrohoz, mielott valamelyik cserkeszcsapat elindulna. Igen, ilyen is van es sokan vannak, nagyon hangosak. A mai nap valami masrol szolt, de meg igy is orulok, hogy itt lehetek. Most azok adjak azt a pluszt, akik "felneznek" ram a mogottem hagyott 500 km miatt. Buszkeseget nem erzek, de jo ha tudok nekik segiteni a tapasztalataimmal. Es nagyon jol esnek a kommentek, smsek. Ahogy Zoltan fogalmazott, megkonnyitik a hatizsak sulyat. Azt pedig nem is erzem neheznek, igy viszont meg jobb! Koszonom!

5 megjegyzés:

  1. Úgy várom a minden napi bejegyzésed, mint gyerekek az esti mesét! :))
    Buen camino Laci!
    :D
    Viki

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom Vikihez, én is nagyon várom minden nap az új bejegyzést :)! Nem is lenne teljes nélküle a nap! :)

    További jó utat Laci! Vigyázz magadra!

    puszi: Ildikó

    VálaszTörlés
  3. “A csönd és a nyugalom nem fejleszti a jellemet. Csak a szenvedés és a megpróbáltatás nyomán erősödik a lélek, tisztul az éleslátás, támad fel az ambíció és jön el a siker.” (Helen Keller)

    Gondolok Rád, mikor a Cruz de Ferro alá érsz!
    :-)

    VálaszTörlés
  4. “A beszéd képessége emberi kiváltság, a hallgatni tudás emberi kiválóság. A kimondott szavak mögött szándékok rejlenek; a hallgatásba bölcs megértés, türelem, tisztelet vegyül. Egy embert inkább hallgatásából, semmint beszédéből ismerhetünk meg – vagyis abból, hogy kellő pillanatban hallgatni tud.” (Tatiosz)
    Gondolok rád amikor ilyen megpróbáltatások érnek.Buen Camino Lacus!Puszi:Erzsi

    VálaszTörlés
  5. Én csak csöndben olvasom a soraidat és emlékezem. :)Kwind-Klári

    VálaszTörlés