2011. július 7., csütörtök

Dragontei Camino - a kaland

Villafranca del Bierzo - Dragonte - Moral de Valcarce - Para de Soto - Trabadelo - Vega de valcarce - Ruitelan - Las Herrerias

A Villafranca del Bierzoban toltott delutani labaztatas a jeghideg, sekely, koves folyoban megtette jotekony hatasat a labaimnak es nehany kiujulo vizholyagnak. Mar csak azt kellet eldonteni, ma hogyan tovabb. Villafrancabol harom ut vezet, ebbol ketto joreszt fout mellett halad es keves, vagy semmi emelkedessel. A harmadikrol pedig csak keves informacio allt rendelkezesre. Azt lehetett tudni, szep. (Tenyleg az). A legfobb ilyen informacio errol a harmadik utrol (Camino Dragonte) a hospitalerotol volt, roviden igy szolt: Neeeee! :) Persze sejtettem, hogy ezt fogja mondani. A Brierley fele utikonyv emliti meg csupan ezt az utat, valami ilyesmit ir rola: Ne menj egyedul, vigyel sok kajat es vizet, indulj koran, esoben semmikepp, nem jol jelzett, sokszor a megerzeseidre kell hagyatkoznod... Te is neki vagnal, ugye? :) Laci atyat ez elbizonytalanitotta, reggel meglatjuk - mondta. Sebastian nem akart a serult terde miatt jonni, bar neki is jol beleultettem a bogarat a fulebe. Aztan reggel Laci atya kerdezte, hogy allok a dologgal. Az eget kemleltem, nem sok jot sejtetett. Induljunk - mondtam - a sarokig eldontom. Ott valt az utunk kette. Megyek! O pedig az Isten aldasat adta nekem az utra. Gondoltam varok egy kicsit, hatha jon meg valami elvetemult, de addig a ket percig, mig ezt tettem nem jott senki. Elindultam hat Dragonte iranyaba. Az elso falut nem volt nehez megtalalni, nagyon meredek 5-6 km-es aszfaltut vitt Dragontebe, de jo volt tudni, hogy a harom megmaszando hegy kozul egyet mar letudtam. A kovetkezo falu Moral de Valcarce. A jelek eltuntek, de korabban is csak nehany kifakult sarga nyilacskat talaltam, tenyleg semmi jelzes. Szerencsemre kutyasetaltatokba botlottam, akik magyaraztak merre. Moral de Valcarcet is megtalaltam, de nem volt egyszeru. Surun benott osvenyek olyan erzest keltettek bennem, hogy nem jart erre senki evek ota. Ez mas volt, mint az az ut, amin jarunk. A jol kiepitett Caminon mindig jon valaki utanad, mindig tud segiteni valaki, ha raszorulnal. itt se elottem, se mogottem senki. nincsenek a megbizhato jezesek, A falvak is masok. Nincs bar, nincsenek viragok az ablakokban, a hazak szurkek, nem szinesek, es sotet van mindenhol. Azon gondolkoztam, miert Dragonte a falu neve. A hegyet elnezve, mintha egy sarkany terulne el, es a hegy ormain nott orias fenyok a taraja ennek a dognek. Lenyugozo es felelmetes volt. Moral de Valcarce utan kellett volna jonnieVillar de Corellesnek, de nem talaltam. Jelek mar nem voltak. Eloszor le a volgybe es onnan fel a kovetkezo faluba a masodik hegyre - ez volt a cel. Nem talaltam. Ut volt, sok is. Mind egy patakoz vezetett, volt mikor hosszaban kellett mennem benne, hogy kijussak es folytassam utam, de mindig zsakutcaba jutottam. Itt-ott talaltam narancsles dobozt, vagy mas szemetet - mas is probalkozott. Labnyomot nem lattam sehol, csak egyszer. Megorultem, de az az enyem volt. :) Legalabb otszor visszamasztam, de mar abban sem voltam biztos merrol jottem. Leizzadtam, elfaradtam, piszkosul kivett ez a hegyre le-fel maszkalas. Aztan Laci atyahoz hasonloan hoztam egy bolcs dontest, visszafordulok. Orultem, hogy nincsenek velem, nem rangattam bele oket a hulyesegbe. Meg talaltam ket uj utat, ezeken mar gyors vegigrohantam, hatha valami biztatot latok, de az eredmeny ugyanaz volt. Visszaertem a faluba, annyira leizzadtam, hogy mar a polarpulcsin at is csurgott rolam a viz, a fejemrol es a szakallamrol pedig omlott. Moral de Valcarceben jott velem szemben ket vallakozo szellemu zarandok. Egy pillanatra felcsillant a szemem, de a kalandvagy mar csak pislakolt bennem. Valtottunk nehany szot, nem voltam jo omen szamukra a koszos atazott nadragommal es cipommel. :) Megprobaljak - igy valtunk el. Sok szerencset kivantam nekik. Para de Soto fele vettem az iranyt az aszfaltuton Trabadelloba, hogy visszakeruljek a kijelolt osvenyre. Ez az ut ugy 8-10 km-en keresztul lejtett, de igen erosen. A labaim szepen vegeztek a munkat es jol elfaradtak Trabadelloben a hulyesegert jol megerdemelt kave es kola elfogyasztasa utan indultam tovabb. A piheno utan a labfejem es bokam teljesen lemerevedett, kellett par szaz meter mire ujra bemelegedtek. Az ut innentol joreszt autopalya, vagy fout es mellekut  alatt, mellett, felett vezetett. Zajos volt, zenet tettem a fulembe. Ujra barok, ettermek, viragok az utcan, ujra azok a falvak, ahol teljes biztonsagban lehet az uton levo. Igaz ezek most annyiban voltak csak hasonloak a spanyol falvakhoz, hogy egy templom emlekeztetett csupan arra, van nekik is valami tortenetuk. Inkabb tunt az egesz valamifele uduluovezetnek.
Nem sikerult megtenni a dragontei utat, de nem ereztem kudarcot. Orultem a kaland erzesenek es remeltem az utanam jovok sikerrel jarnak. Egy oraja talalkoztam veluk, ok megtalaltak! Megnezegettuk a fenykepeket, hol kellett volna mennem. Egy elhagyatott haziko jobb oldalan egy apro osveny a megoldas. Lattam, de en tovabb mentem a bal oldalan es mire a rossz iranybol visszajottem mar elfelejtettem azt az osvenyt. Kesobb ugyan eszembe jutott, hogy ott kihagytam valamit, de akkor mar azt sem tudtam merre kellene a hazikohoz visszajutni. Kicsit irigyeltem oket, de orultem a sikeruknek. De nem bantam meg, hogy nem fordultam vissza veluk, mar nagyon elfaradtam.
Las Herreriasig jottem. Ez is ehhez az "uduluovezethez" tartozik, de nagyon klassza az albergue. Egy chichagoi srac fogadott nagyon kedvesen. Valamikor o is uton volt, itt ismerkedett meg egy lannyal, akivel most egyutt vezeti ezt az alberguet. Konyha nincs, az etteremben ettunk peregrino menut. Finom es kiados volt. Az etterem tulajdonosa engedte meg, hogy a sajat gepen irjak nektek, koszonet erte!

4 megjegyzés:

  1. Szia Laci!


    Szerintem így is nagyon ügyes voltál, hogy egy kicsit eltévedtél. Nem Te lettél volna, ha nem próbálod meg ezt a harmadik utat :)!
    Nagyon büszke lehetsz magadra, hogy ezt végigcsinálod!

    Vigyázz magadra! További jó utat és kitartást!
    Nagyon várom a következő kis beszámolót :)!

    puszi: Ildikó

    VálaszTörlés
  2. Minden szavadat jól értem - minden gondolatoddal együttgondolkodom :-)

    VálaszTörlés
  3. Jó utat neked, vigyázz magadra!
    Anikó

    VálaszTörlés
  4. Ha azt az utat nem találtad amit nekem mutattál,akkor örülök,hogy mégis vissza fordultál.Az egyedül nagyon veszélyes lett volna.
    Ne csüggedj valószínűleg meg van az oka amiért nem kellett arra menned.Bátor és ügyes vagy.
    Puszi Erzsi

    VálaszTörlés