2011. július 9., szombat

Eso nelkul nincs szivarvany

Az este egyetlen es legnagyobb tortenese az volt, mikor a joszagokat hazatereltek a falu utcajan. Kodos volt az ido egesz nap es szemetelt az eso, az albergueben huvos, csak a takaro alatt volt jo. A ruhak reggelre megszaradtak, ebben segitett a szaritogep. Itt mar teljesen fel vanna keszulve az esore. A szalmabalakat csomagoljak, mindenutt ponyvak, a cipok helyenel rakasra az ujsagpapirok, amivel a nedves cipot ki kell tomni, hogy jobban szaradjon. A tegnapi szallason meg a hosszu eloterben a padok alatt csovek is voltak, amiken levegot lehet fujatni a cipokbe, hogy ne maradjanak nedvesek.
A mai reggel almosan es nehezen indult. Koran ebredtem, 5 ora lehetett. Csak onnan tudom, hogy annyi, mert mozgolodas ugyan nem volt, de tobbek orajanak es telefonjanak a kijelzoje villant fel az agyakban. Mindenki varta a reggelt, de nem mozdult senki. Szokatlanul sotet volt es hatalmas kod, elottunk pedig egy durva ereszkedes. Ilyen idoben inkabb mindenki vart az indulassal. 7 utan indultam, a kod maradt es jott is az a lejto. A kodbol kesobb eso lett, aproszemu csendes, aztato eso. Kulonos elmeny a szabadban esoben maszkalni. Triacastelaig jutottam, kellene reggelizni valamit, de nemvolt kedvem bemenni sehova, mert eleg korulmenyes az esocuccot le- es felvenni. Az egyik barbol aztan szaladtak ki es kiabaltak utanam "Laszlooo"! Ok, kave es croissant. Az argentin lanyok voltak Joseval az orokifjuval es Hanssal meg meg egy nemettel. Furcsak esoben a barok, a teraszon levo szekeken csak az esocseppek ucsorognek, kihalt minden. Triacastelanal az ut ismet kette valik, arrol flyt a beszelgetes, ki merre. Mindenki a rovidebbet valasztotta, en viszont Samos fele vettem az iranyt. Egy darabon az ures fout mellett haladtam, majd kis ido mulva be az erdobe. Gyerekek!!! Ez a galiciai erdo, mint a mesekben! Tenyleg minden zold, mindent suru moha borit. A fakat, a lapos palaszeru kovekbol keszult keriteseket, az erdei kunyhokat, mindent. A kokeriteseknek sokszor nem lattam ertelmet, de hangulata az van. Lattam azt a mohara hasonlito novenyt is, ami csak jo levegoju helyeken terem. Jo a levego! Az illatok a nedves fake, fenyoke, tujake, oriasira nott pafranyoke... hmmm, isteni! Itt - ott egy kis kolompszo csendul fel valamelyik tehen nyakaban. Arra vartam mikor ugrik elo egy kobolt, vagy egy tunder. Patakok, kisebbek, szelesebbek, gyorsabbak es lomhabbak mindenfele. Komolyan azt ereztem Meseorszagban vagyok! :) Az eso pedig esett egyfolytaban, de nem zavart. Zarandokkal nem talalkoztam egeszen Samosig. Na  es Samos...! Ahogy kiertem az erdobol es ott volt a volt a volgyben az a hatalmas kolostor ebben az idoben, fenseges! Gyors egy pecset erejeig megalltam, aztan tovabb Sarriaig. Samostol ismet az orszagut mellett haladtam a hegyek kozt. Szetaztam! Kivulrol az eso, belulrol pedig izzadtam az emelkedokon. Nem ertett miert faradtam el ma annyira, de rajottem, hogy meg sem alltam pihenni egyszer sem, talan azert. Azt epdig meg mindig nem ertem, honnan van ennyi energiam, mert hogy nem eszem rendesen az biztos. :) Azt hiszem, ha most otthon lennek harom napig tudnek aludni, de itt eselytelen.
Es ha otthon lennek... Hadd kivanjak most imadott szulovarosomba Bajara, a halaszle fovarosaba jo etvagyat minden halfozonek es vendegnek a mai halfozofesztival alkalmabol. Ha most csak az illatat erezhetnem... ahhh:)
Elertem Sarriaba, itt megismerkedtem kozelebbrol egy ujabb csunya spanyol szoval, igy hangzik: "completo" - megtelt. Az onkormanyzati szallas es nehany mas is. Egy magan albergueben huztam meg magam, ami ugyanaz, mint a tobbi, csak ketszer annyiba kerul es semmi hangulat nincs. Esikmeg mindig, a credencialom betelik hamarosan, de meg az otven meterre levo templomba sincs kedvem ilyen idoben atcsoszogni masika kerni. Leont elhagyva minden nap, minden helyen megismerek valakit, akinek az az elso napja. Sok az uj felszallo az utra, de az osvenyeken eltunnek. Talan sikerult megtalalni azt a rest, amit akartam, de Sarria utan ez mar nem lesz egyszeru, innen is sok "ujonc" indul.
A szivarvanyhoz napsutes is kellene, de azt ma nem lehetett sem latni, sem elvezni. Varhatoan meg holnap is ilyen moslek ido lesz. Santiago peig kozeleg, van az utcaban egy bar, a neve "111 km". Ha belegondolok ez autoval alig tobb, mint egy ora es az egesz ut pedig fel nap alatt atutazhato... Es mennyi mindenbol ki lehet maradni! :)

6 megjegyzés:

  1. Hát talán ilyen gáz időben kell egy pár jó szó. Mi itt punnyadunk a csaknem 40 fokban, ez sem sokkal jobb... bár én jobban szeretem a meleget úgyhogy ez nem panasz. Csak tudd, hogy ismeretlenül is olvasunk és mindig rákattintunk az RSS-re, hogy van-e újabb hír... kicsit mi is megyünk veled... már csak 111 km :) Lesz még ott is szebb az időjárás!
    Jó utat és élvezd!
    Anikó

    VálaszTörlés
  2. Amikor olvaslak mindig újra átélem az utat....
    Emlékszem jól a 111-es bárra is.... :) Amikor megláttuk,mi is pont ezt gondoltuk,hogy kocsival csak bő egy óra lenne. De gyalog sokkal-sokkal szebb és jobb..... :))
    Buen Camino!!!
    Viki

    VálaszTörlés
  3. Szia Fiam ! :)

    Itt nagyon meleg van, és ma Baján mindenki a bográcsok körül sürgölődött. El is készült a remekmű, sőt már el is fogyasztottuk a diófa alatt, miközben sűrűn emlegettünk :),majd felhívtunk telefonon és biztosítottunk róla hogy a legközelebbi akkor lesz , amikor megérkezel.
    Sokat gondolunk rád, mindenki puszil , szia :)

    VálaszTörlés
  4. Tegnap Camino Klub volt. Emlegettünk Téged. Lassan eljön az az idő, amikor már inkább lassítanál, húznád az időt, hogy beérj, mert ha mégoly fárasztó is néha, annyira jó... :)111 km alatt még sok kedves élmény vár rád! Élevezd minden percét, rögzítsd minden illatát! :)
    Buen Camino!
    Kwind-Klári

    VálaszTörlés
  5. "A mese hősei folyton mozgásban, "úton" vannak, mert tudják, hogy nem lehet mindent egy helyen megtalálni. Nem is ott keresik. Mennek, mendegélnek, és bárhol járnak, tapasztalatokat szereznek, hogy azokat a maguk hasznára fordítsák."(Boldizsár Ildikó)

    VálaszTörlés
  6. Voltunk anyuéknál halfőzőn, emlegettünk :) Nem mondom, hogy csak a "halászlé kólával" eset miatt, de erről mindig te jutsz eszembe :))

    Még annyi, hogy ez a "koreai szivatós" dolog (is) annyira "lacis" :))))

    Puszi, Angi

    VálaszTörlés