2011. június 27., hétfő

Uj nevet kaptam nevem napjan

Harom okbol vissza kell ugranom a tegnapra, Terradillos de los Tamplariosra. az elso es nagyon erdekes dolog, hogy valamikor itt templomos lovagok eltek, mig az egyhaz es az inkvizicio istenkaromlas es mas egyeb bunok miatt el nem kezdte uldozni oket. tagjait - ha jol emlekszem 1307 oktober 13-an vegeztek ki, ami pentekre esett. Egyesek szerint a babona innen ered. A masik dolog, ami miatt fontos a tegnap, hogy kb most vagyok feluton Santiagoig. Adel irta sms-ben. Nem szoktam szamolni a kilometereket, sem a napokat, sem az orat nem figyelem. De most belegondoltam, mennyire messze van meg... fuuh :)
A harmadik dolog pedig, a tegnapi nap volt az elso, hogy a lepcsot a szobaig rendesen masztam meg, nem kellett egyesevel! :) A szobamban a rendes agyrol annyit, csoppet lelogott a labam rola es valamikor abban az agyban tortenhetett egy kis "baleset"...
A reggel halal nyugodtan indult, ma roved napot akartam, konnyu, pihentetot. Dong velem tartott. Fel 8 korul indultunk, a terv mindossze 14 km. A tobbeiknek is mondtam mar az este, le fogok maradni. Aranyosak voltak, egyesevel jottek elbucsuzni, valoszinu mar nem talalkozunk. Indulasunk utan nemsokkal ertunk Moratinosba, ahol talalkoztunk So Younggal, a koreai lannyal. Az egesz lany kb 40 kg, de baromi szivos. Viszont ket napja nagyon faj a hata, ket napja a hatizsakjat elore kuldi a Jacotranssal (egy fuvarozo ceg, a hatizsakokat viszi addig, ameddig szeretned). sokkal korabban indult, de utolertuk eleg hamar. Alig birt mozogni. A tobbiek pedig tegnap rabeszeltek, menjek oda ahova ok (31 km), de nem maradt vele senki. Mi pedig nem akartuk magara hagyni szegenyt, mentunk elotte, aztan leultunk, bevartuk, megint mentunk es mindig megvartuk. Mint a jo testverek, nem hagytuk magara a kisebbet. So Young (Cecilia) egyre lassabban tudott haladni, kinozta a hatfajas. Jottunk egy orat es egyet vartunk ra. Igy sosem erunk El Burgo Raneroba. Akkor Dongal megbeszeltuk, buszra tesszuk. Inkabb azt valasztotta velunk marad es pihen. Ahogy ulltunk az ut mellett, ez a szikar, szivos kislany egyszercsak elkezdett krokodilkonnyeket potyogtatni. Jol esett neki, hogy nem hagytuk ott, es fajt neki egyszerre, hogy nem tudott elkoszonni a baratoktol. Tudja mar o sem fog veluk talalkozni. Kerdezte, miert szol annyit a telefonom. Ma eloszor nem volt lenemitva, jott nehany nevnapi koszonto. Elmagyaraztam, mi nalunk a nevnap. O pedig mondta nekem van europai nevem, szeretne egy koreait adni. Most nem tudom leirni, de azt jelenti: "a hegyek kozt kanyargo folyo" - szerinte ilyen vagyok! :) Megtisztelve erzem magam! Egy regi kedves ismerosomtol kapott sms-ben pedig az all: a nevem jelentese szerint a termeszet megnyugtato hatassal van ra es ilyenkor belso beket tapasztal meg, ami igen fontos szamara. Roviden nekem ez a Camino!
Beerve Sahagunba, elfoglaltuk a szallast, ami egy templom. Nagyon misztikus, ahogy kinyitottam az ajtot megszerettem! So Young zsakjat pedig valahogy vissza kellett hozatni. Ez sem volt egyszeru, de MINDIG JON A SEGITSEG! Csak bementunk egy boltba, a boltos telefonalgatott vadul ossze-vissza. Mondta kivel sikerult beszelnie, epp hol a motyo, a Jacotrans mar nem tudja visszahozni, mert eljottek... Ujabb telefon, jott a felesege, levaltotta a boltban es o maga vitte el a kis koreait a 20 km-re levo telepulesre a hatizsakjaert! Hihetetlen! Visszaterve ujra pityergett, mert latta a tobbieket az ut mellett haladni...
Nekem is hianyozni fognak ezek a fiatalok, de ez az en utam. Neha elvalunk, lehet egyszer ujra talalkozunk. Vianaban nagyon egyedul ereztem magam, most viszont szeretnek egyedul lenni. Nem csak napkozben, hanem delutan is. Talan ha ugy kell lennie, utoler Sebastian is, de mindig van ismeros, aki orul nekem. Ez is hihetetlen. Egy vadidegen orszagban az a furcsa, ha nem ismerosokkel talalkozom :)
Dong fozott valamit, egesz jol sikerult es marad vacsorara is. Holnap ujra egy hosszabb nap lesz es talan ket nap mulva beerek Leonba.

2 megjegyzés:

  1. Isten éltessen Hegyek Közt Kanyargó Folyó!

    Ez nagyon tetszett!

    VálaszTörlés
  2. Laci! Itt nincsenek búcsúzások... csak ha Santiagóban elindulnak a gépek több felé! Én volt hogy 3 hét után Finisterrében találkoztam ismerőssel újra! Egy fél napnyi "lemaradás" az semmi! :))
    Dóri

    VálaszTörlés