2011. június 20., hétfő

Karomkodom es ujabb magyarokkal talalkozom

Santo Domngo de la Calzadaban a vacsi ismet jol sikerult, mar a franciak is felfigyeltek ra milyen ugyesen mozgok a konyhaban1 kerdeztem is oket, talan latnak estenkent kisettenkedni? :) Ok is nagyon aranyosak, harman vannak, mindharman tul az otvenen. Megkertek kezitsek roluk fenykepet, beultek, mondtak "csiiiz". En meg mondtam "no csiiiz, szifiliiiisz"! Ezek olyan jot rohogtek, ami a kepen latszik is, nagyon megkoszontek. Remelem nem ez fod mindig rolam az eszukbe jutni!
A vacsorakeszites elhuzodott, mert egyszeruen nem akart forrni a viz, emiatt lekestuk a 8-kor kezdodo miset. Rafa a spanyol srac szeretett volna elmenni nagyon, o vallasos, en pedig szivesen vele tartottam volna. 9 elott ertunk oda es mar nem engedtek be minket, hiaba konyorogtunk, hogy legalabb hadd kukkantsunk be, hajthatatlanok voltak. Pedig nagyon akartam latni a csirkeket bent, de nem! Ekkor kicxsuszott a szamon egy cifra mondat es a koreaiak, meg a spanyolok is kerlelni kezdtek, hogy ismeteljem... :) Neeeem.
A csirkek bizton allithatom ott vannak, ha nem is lattam oket, mert mint a varos jelkepe, mindenhol ott vannak. Meg az albergue udvaran is. Fel is ebresztettek ezek a "barmok" az ejjel tobbszor is... De csak mosolyogtam, azt hiszem az atok, amit szortam visszahullt ram. Vigyazz, mire gondolsz, itt kulonosen igaz! :)
Reggel azert nem volt sietos, 7 utan indultam, ha jol emlekszem. A mai szakasz annyibol szerencsesnek volt mondhato, hogy sok apro kis telepulesen vezetett keresztul, igy olyan volt, minden faluban, mintha ott keztunk volna. Santo Domingobol indulva kovetkezett Grañon, Redecilla del Camino, Castildegado, Viloria del Rioja, Villamajor del Rio es vegul ahol most vagyok Belorado. Grañon utan elhagytuk La Rioja-t es mar Kasztilia es Leon autonom korzetben haladunk tovabb. Ismet vegtelen buzamezok kozt visz az ut, es ma eleg sokszor a fout mellet is. nem zavarnak az autok, csak annyira, mint a horkolok. Tobben dudaltak es integettek a kamionokbol, autokbol - jo erzes! Egy buszbol egy zarandokkinezetu fiatalember mutogatott valamit, talan a zarandokoklevelet! :)
A falvak ismet arabyosak es neptelenek, mintha miattunk, zarandokok miatt leteznenek meg, mint a Camino kellekei. Embert nem lehet latni, csak a barban, azok is zarandokok, kiveve a csapost. Az egyik - es ma csak egy volt nyitva az egesz uton, szoval az egyik barban magyarul beszel ket fiatalember! Gabor es Szilveszter Budapestrol. Mondtak tobb magyarral talalkoztak a hatam mogott, en pedig mondtam nekik, tudom elottunk is vannak. Ket falun keresztul egyutt mentunk, de en lemaradtam, nem sietek, ok pedig minden nap hosszabbat mennek, mert 28 napjuk van a Caminora!
Villamajor del Rioban egy rovidnek szant pihenot tartottam Vincenttel es lanyaval egy kis parkban. Ember nincs az utcan, de macska es kutya annal tobb. jottek is, ahogy spanyol kistarsaim elovettek az elemozsiat. A padtol nem messze pedig egy forras csorgedezett egy apro medencebe. Vincenttel egymasra neztunk es mar vettuk is le a ciponket, "ugrottunk" a kutba! Annyira hideg volt a vize, jeghideg! Rendesen fajt a labam tole, azt hittem le tudom torni oket. De aztan...! mintha ujjaszulettek volna, az aprobb vizholyagok eltuntek hipphopp, es nyoma sem volt semmi mas panasznak. Mert azert vannak erzesek a labikaimban! :) Innen mar csak 7-8 km Belorado! "Csak!" Mert a nap tuzott, de kegyetlenul. Az 5º faktoros naptej is kevesnek bizonyul, ha elfelejted bekenni vele magad! :) Kicsit megsult a vadlim, ott ahol a terdvedo miatt nem erte eddig napfeny, de csak a zuhany alatt ereztem, mikor rafolyt a meleg viz.
Beloradoban tobb szallas is van, az utikonyv csak negyet emlit. Abban vagyok, amiben van uszomedence is. Jahj, de jo volt megmartozni! A zuhanyzoban viszont talalomra folyik a csapbol meleg, ill. hidegviz! Csak egy gomb van, amit megnyomva folyik a viz, nem lehet szabalyozni a hofokot. Es egyszer forro, maskor pedig ugy ert mint a hidegzuhany! :)
A franciak elmaradtak, de lesz ma is valami kozos fozes. Rengeteget lehet igy sporolni, azt hiszem ma is 1º euro alatt maradok!
A koreaiak ugratasanal csak az a jobb, amikor ok szivatnak! En meg hagyom magam, mert olyan jokat rohognek, csak dolnek jobbra-balra, mint a krumliszsak! :) Imadja oket itt mindenki.
Sokat irok a tarsasagrol, de ami utkozben tortenik azt egyelore nehez megfogalmazni. Egyedul megyek, amikor csak tudok, de orulok ha talalkozom valakivel. Nem vagyunk egymas terhere, van hogy csak szotlanul baktatunk egymas mellett, ki ki az ut egyik masik oldalan. Valami kezd elindulni, melyulni es tobbekkel beszelgettunk, hogy itt tenyleg van valami... Valami bennunk, hisz az elet belul zajlik. Bunko angol baratom ma megkerdezte, hogy sokat beszel-e, yes! Egy valamit viszont amit mondott gondolkodoba ejtett. Valaki mondta neki, hogy van idonk boven a Caminora, mire o: "Mi vagyunk az ido" Itt ebben van valami.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése