2011. június 10., péntek

Parizs - Saint Jean Pied de Port

Ugy latom a bucsu pillanatat megosztotta Adel, nem volt konnyu. Legszivesebben maradtam volna, ahogy a konnyes szemparokat lattam a vasutallomason. Az utazas rendben ment, mar a repteren megismertem Istvant, aki a legioban szolgalt es most Franciaorszagban dolgozik, meg o sem jart Parizsban. Mondtam neki, hogy en nezegettem a terkepet, hogy lehet bejutni a varosba, o pedig rogton mondta, klassz, mert beszeli a nyelvet. Tehat en iranyitok, o kerdez. Vak vezet vilagtalant, de hiohop megtalaltuk az utat. Sot, egy francia holgyet is sikerult utba igazitanom, ugy, hogy nem beszeli az angolt. Persze csak azert sikerult, mert o is az Austerlitz palyaudvart kereste. Egyebkent tenyleg csak egy mondatot beszelnek Parizsban angolul- No spek english, only french..
Tehat busszal a Pont de Rungishoz, onnan RER C vel az Eiffel toronyhoz. Es onnan seta. Eloszor diadaliv, "sanzelize", Szajna part, ahol ket srac gitarozott. Leultem mellejuk, kerdeztek mi a kedvencem. Mondtam francia muzsikat jatssz! Azt hiszem beloptam magam ezzel a szivebe, mert megkinalt csokival is, amit az orrom elott bontott fel, de nem fogadhattam el, ki tudja egy "hippi" milyen csokival kinalgat ;) Jo fejek voltak nagyon. Utana ismet seta, ido mint a tenger. Egy gyonyoru kerten keresztul a Louvrig, majd a Notre Damehoz. Na ez gyonyoru!!! Es nem hiszitek el... Este 9re ertem oda, olyankor mar zarva, sajnaltam. Aztan meglattam egy tablat, az volt rairva, 9 15kor kinyit, valami vetites lesz. Nincsenek veletlenek. bent gyujtottam egy gyertyat, kivanni szerettem volna valamit, de azt hiszem kaptam is, meg mielott kivanhattam volna. Nem tudom mit, de jo volt ott ucsorogni a tortenelmi falak kozt.
Mikor kijottem, meg korbejartam a teret. Egyszer csak hallom kiabalnak, "Santiago, Santiago!" Megfordulok es egy egesz csapat koreaia integet nekem. Lattak a zsakomon a jelet. Ok tegnap erkeztek Parizsba Santiago, ill Finisterrebol. Most hallottameloszor igazibol, hogy hangzik az "Buen Camino". Mosolyogva, integetve koszontunk el egymastol, mondanom sem kell, kirazott a hideg.
Aztan a vonathoz. Utkozben integettem a setahajoknak, mint a gyerekek... onnan meg vissza, de mindenki.;) Elszorakoztatom magam, ha kell... )Pontosan indult. Jot is aludhattam volna, ha fel 4kor nem jon be valaki es nem kezd kotoraszni a holmijaink kozt. De olyan pofatlanul... Meg szerencse, hogy felebredtem es megmutattam neki a kopasz fejem! A halokocsiban velem tartok rogton mondtak, hogy ha leszallunk, akkor hozzajuk kell menjek kavezni, erthogy ok is Bayonneig utaztak. Ezt el kellett  utasitanom, de megkerdeztem merre talalom a katedralist, mert az meg belefert egy reggeli varosnezesba. Hat jottek velem, aranyosak voltak, beszeltek buszken a baszkokrol, a szokasaikrol, a kajaikrol...
Vissza az allaomasra, indulas Saint Jean Pied de Portba. De edes kis varoska, igazi gyongyszem! El sem hiszem, hogy itt vagyok, szo szerint megelevenedtek a kepek, meg minden, amit eddig olvastam rola! A vonaton ott volt Sebastian, 21 eves Lipcsebol, a 77 eves Gila Berlinbol, egesz nap sort akar inni, most alszik. Osszecimbiztunk. De vannak itt koreaiaik, spanyolok, brazilok, hollandok, franciak...stb Es! Nem vagyunk sokan! Nugodtabb utunk lehet, ezt mondjak, mint akik egy honappal ezelott indultak.
Saint Jeanban kivaltottuk a Credencialt, egy magyar holgytol kaptam az elso pecsetet. Ez a zarandokigazolvany, amivel igenybe vehetjuk a szallasokat.
A szallasrol jut eszembe, Arno es huberta mar vartak! Egy akkora adag kaveval.. ;) Nagyon kedves mindenki es nagyon hangulatos a szallas! Kinezek az ablakon es ott allnak a Pireneusok magaslatai, huuu, kemeny lesz holnap! Most meg baratsagosan hivogatnak, de nagyon meltosagteljesen allnak ott. ;)
Es ti is azok vagytok, koszonom az smseket, uzeneteket es jokivansagokat!

Most bucsuzom, kicsit korbesetalom a varoskat egyedul, amig Gila alszik ;)

2 megjegyzés:

  1. Szia Laci!

    Jó olvasni a sorokat és jó azt érezni, hogy mennyire élvezed, pedig még csak most indultál:)!

    "Az álmaink azért vannak, hogy teljesüljenek.
    A gondjaink azért, hogy elrepüljenek.
    Ne feledd, minden nap egy új élet!"

    Éld meg Te is ezt az utadon!

    Ildikó

    VálaszTörlés
  2. Fiam ! Ez a te utad,ami befelé vezet. Egyensúlyba hozza testi,lelki, szellemi energiáidat és egyesíti az univerzumot irányító isteni intelligenciával.
    Jó utat fiam, Isten áldjon, vigyázz magadra nagyon várunk, büszkék vagyunk rád :)

    Anyu, apu, öcséd Attila

    Baja

    VálaszTörlés