2011. április 12., kedd

Felkészülés I.

A caminoról - azon kívül, hogy valahol Spanyolországban van - semmit sem tudtam. Először a térképeket böngésztem, megismerkedtem az akkor még kimondhatatlan nevű falvakkal, városokkal, településekkel. Számtalanszor húztam végig az ujjam az út nyomvonalán, egyre többet olvastam a történetükről, történelmükről. Ahogy az szokott lenni, evés közben jön meg az étvágy, mára ez a "szenvedélyem" olyan mértéket öltött, hogy az út mentén található különböző szentekről elnevezett templomok névadóinak életét is igyekszem megismerni,  az miként kapcsolódik a camino legendáihoz. Mérhetetlen étvággyal fogyasztok mindent, amit találok akár könyvekben, akár a neten. Érdekes módon a caminóról szóló "alapműveket" kihagytam, úgymint Tolvaly Ferenc, Paulo Coelho, Shirley MacLaine írásait. Ők a saját belső útjukról írnak, ami magától értetődően mindenkinek más. Sokaknak ők adják meg az ihletet, az ő soraik által érzik először a késztetést, hogy elinduljanak. Bennem ez már megvolt és nem akartam abba a csapdába esni, hogy esetleg a saját utam az övékével hasonlítom össze, illetve, hogy várjam hasonló "csodák" történjenek velem is. Persze majd ha itthon leszek pótolom ezt a mulasztásom. Egy könyvet olvastam, Teremi J. Balázs - Camino de Santiago - Útinapló című írása, nagyon tetszett. Ebben is főleg a kulturális értékek, a legendák, amiket leírt, de nagyon szorítottam neki, hogy épségben a végére érjen, mintha vele mentem volna. :) Információs éhségemet mégis a blogok, netes fórumok csillapították a legnagyobb mértékben. Rengeteg hasznos ismeretre tettem szert általuk, nem csak magával az úttal kapcsolatban, hanem a kiutazás szervezésétől kezdve a legtöbb gyakorlati információt ezekből az írásokból szereztem.

Tavaly januárban úgy éreztem bőségesen elegendő időt hagyok magamnak, ha több, mint egy évet rászánok a felkészülésre, bár már az előző nyáron úgy éreztem "ha tehetném, holnap indulnék". Ez a lelkesedésem nem hagyott alább az elmúlt év alatt, és elegendő időm is lett a nyugodt készülődésre, a felszerelése beszerzésére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése